home profile Affiliates Facebook Iluvislam follow
Kosong!!
Tuesday 5 June 2012 @ 11:40:00 pm | 0 individual(s)
Assalamualaikum...





now layan  Tawau Online Radio, hmmm.. tetiba ada idea yg lalu di kepala nii.. mau bercerita pasal khidmat komuniti, alhamdulillah.. sepanjang belajar di Kolej Kejururawatan Sandakan, dapat jgak berpeluang untuk menabur bakti kepada masyarakat.Aktiviti tak banyk juga dibuat. karaoke antara salah satu aktivitinya.

oke.. dari tadi cerita xda bgtau dimana khidmat kualiti tuu dijalankan. Baiklah, kami semua pergi ke Taman Cahaya, tempat nii adalah tempat orang buta. sewaktu sampai disana, kawan2 yang lain pergi membersihkan sekitar kawasan kediaman org cacat penglihatan nii.

selesai semua, kami dihiburkan dengan nyanyian dari penghuni Taman Cahaya ni. sebak jugak lah. sempat jugak saya bercerita ngan seorang pakcik yang sangat kreatif dalam membuat bakul rotan.nii antara dialog saya dengan pakcik tuu:

FL : hai, pcik..apa kabar?
Pcik: kabar baik.
FL: lama sudah ka pcik disini.
Pcik: lama sudah, mau lebih empat tahun.
FL:wow, pndai pcik ya buat bkul nii.
Pcik: ya,, ini jak keja pcik disini.

~ pnjg sgt conversation kami~

sempat lagi pcik tuu bgtau.. sekarang sudah jam 12.03pm, dengan nada terkejut,. tanya pcik tuu,, "mcm mana pcik tau?" trus dibagi tgok jamnya n then dia tekan butang yg ada di tepi jam tuu... wow, Amazing! jam tuu boleh mengeluarkan suara supaya senang dorang tau masa.

nii lah antara bakul berjaya disiapkan, besar jugak size bakul nii,, kalu saya masuk, muat jugaklah.okelah.. daripada perjalanan khidmat komuniti yang telah dijalankan dapatlah saya simpulkan. kita sepatutnya sentiasa bersyukur dengan apa yang telah Allah berikan, segala kelemahan dan kelebihan Allah sudah aturkan untuk semua hambaNya. jadi selagi kita masih sempurna,mata masih lagi boleh melihat, tangan masih lagi bisa menaip, lidah masih bisa berbicara, gunakan lah semua ini dengan sebaiknya.jangan pernah tinggalkan solat, kerana solat itu salah satu kita mensyukuri nikmat Allah. Jadi, nasihat untuk pembaca dan khusus untuk diri saya sendiri. Istiqamah dalam melakukan ibadah. jadikan sebagai rutin harian kita.Jadi, sehingga berjumpa lagi.Jazakallahu khairan kasira.

Wassalam.
SiBajuPutihRibenBitu

20 year old.
my birthday is 8 november.
this is my personal site.
◄ OLDER POSTS // NEWER POSTS ►
Credits
Layout made by S.Mell
Inspiration from fallingyou
resources from x x x x x.