home profile Affiliates Facebook Iluvislam follow
kita berjumpa lagi...
Monday 5 March 2012 @ 12:28:00 pm | 0 individual(s)
Assalamualaikum semua!!

 assalamualaikum,,saya JP Farah Liyana.. :-)

Apa kabar semua?? harapnya sihatlah kan.. dah dekat sebuulan lebih aku tak update kan..harap maaf semua, terlalu sibuk di kolej,sampaikan terlupa rupanya aku ada blog yang perlu dikemaskini..never mind, so today i'm here with my family,.mid term break for 1 week,.Alhamdulillah,dapat cuti lagi,.sebelum aku memulakan mid term exam n OSCE(oski),,ehm,,apa itu OSCE? OSCE nii ada adalah penilaian kepada jururawat pelatih samada boleh menguasai semua kemahiran yang telah diajar oleh pensyarah.Antara kemahiran yang telah aku pelajari dari januari sehinggalah februari adalah asepsis mencuci tangan dengan betul,memakai glove n mask yang steril,memposisikan pesakit,mengambil BP,pemasangan oksigen,banyak lagi lah.. lagipun nii semua asas yang perlu seorang jururawat tahu,, kalu x,,aniaya pesakit dibawah jagaan jururawat tuu,, wpun agak complicated kan,, tapi,, kerja nii memang best,.selagi kita bersabar dengan perangai seorang pesakit yang bermacam ragam.InsyaAllah,,aku boleh melakukan semua kemahiran tuu.. ^-*

dan yang paling penting..selepas aku selesai OSCE,, kami akan  klinikal selama 5 minggu mengikut shift sebelum final exam,..sungguh!! aku risau klinikal,.disitulah titik permulaan aku merakan hari pertama bekerja sambil belajar.berjumpa dengan pesakit,menjaga makan dan minum pesakit.kebersihan pesakit kena jaga betul2.eee,,korang doakan jaklah aku ya,,semoga kuat menghadapi semua,, n semoga aku di tempatkan di FMW untuk kali pertama..hehhehe.. till see u next,next,next, entry!!!

p/s:FMW: female medical ward ^_^
SiBajuPutihRibenBitu

20 year old.
my birthday is 8 november.
this is my personal site.
◄ OLDER POSTS // NEWER POSTS ►
Credits
Layout made by S.Mell
Inspiration from fallingyou
resources from x x x x x.