home profile Affiliates Facebook Iluvislam follow
Di malam yang sepi
Sunday, 11 September 2011 @ 2:34:00 am | 0 individual(s)
 
 Tatkala orang lain sudah dibuai mimpi yang lena, mataku masih segar,kerap kali ku cuba untuk lelapkan mata ini,tapi ku gagal.Ecece,,ada gaya mcm penulis novel ka..? Apa novel..huuhu,,jauh panggang dari api,~betul ka tuu~,,aku sebenarnya tak suka sangat baca novel yang tebal2 tuu. ndak tau lah napa xsuka sgt baca novel. mungkin kerana ketidaksukaan ku nii,,membuatkan kosa kata bahasa Melayu agak kurang.Ya,,betul.mengikut kajian guru2 disekolah.pelajar yang minat membaca novel,kebiasaannya akan lebih kreatif dalam penulisan. nak percaya ke tak,terpulang. Oleh kerana itu, aku sudah mula suka baca novel..eh2,salah e-novel..lagi best rasanya kalu ada buku kan. boleh dibawa kemana2 kecuali ke CR lah .sini nak kongsikan 1 novel yang pernah aku khatam kan dalam masa 3 hari ndak silap. jeng jeng jeng jom kita lihat di bawah ini:

hah,,ni lah novel yang pernah aku khatamkan. penulis novel nii ialah Ana Dania,Anis Adlyna,Ney Johan dan Qayyum Nur.mereka semua ini mempunyai blog ya untuk mereka UPDATEkan penulisan mereka. Oke sekarang nak bagi penerangan mengenai buku nii. buku nii berkisar mengenai kehidupan,keluarga,dan yang paling penting ialah PERSAHABATAN. Jom lihat bawah :

Kami- Jijah, Iman, Nisa dan Awa dengan ini berikrar akan sentiasa:
- Mengingati Tuhan
- Berkelakuan baik
- Menyayangi ibu bapa dan keluarga
- Mendapat gred yang baik dalam peperiksaan ( )
- Tidak merosakkan Bumi dan isinya
- Memastikan bilik 301 dalam keadaan kemas dan bersih
- Menjaga persahabatan ini hingga akhir hayat
- Membantu mereka yang teraniaya
Di bilik 301, pertama kali mereka bersua. Karakter dan latar mereka berbeza, pelbagai ragam dan warna, namun itu yang menjadikan mereka seia sekata.
 maniskan persahabatan kalau semua selalu ada disamping kita.Oleh yang demikian sayangi dan hargailah sahabat yang ada hari ini sebelum terlambat. walau beza bangsa,agama,lagi warna kulit,kita semua tetap sahabat.bersahabat itu lebih manis jika bersulamkan kasih sayang lillahi taala. 

p/s: CR=comfort room

k,wassalam
SiBajuPutihRibenBitu

20 year old.
my birthday is 8 november.
this is my personal site.
◄ OLDER POSTS // NEWER POSTS ►
Credits
Layout made by S.Mell
Inspiration from fallingyou
resources from x x x x x.